Gündelik hayattaki sıradan nesneleri, gerçek üstü estetik anlayışla kurgulayıp fotoğraflayan, usta İspanyol sanatçı Chema Madoz’un eserleri ilk kez Türkiye’de sergileniyor.
‘Suskun Bakışın Aykırı Çığlığı' adlı sergi Folkart Gallery’de ziyarete açıldı.
Fotoğraf sanatında dünyanın en büyükleri arasında gösterilen, ‘nesnelerin gizli şiirini fotoğraf sanatına yansıtan usta’ olarak kabul edilen İspanyol Chema Madoz’un fotoğraf sergisi, 22 Aralık 2017 – 25 Şubat 2018 tarihleri arasında, Folkart Gallery’de yer alacak. Fotoğraf alanında var olan nesnelerin gerçekliğini, kendisine özgü alternatif bir bakış açısıyla yorumlayan İspanyol fotoğraf sanatçısı Chema Madoz; özellikle siyah beyaz fotoğraflarında, gündelik objeleri kendi bağlamlarından kopararak; şiirsel metaforlar, yeni görsel şölenler üretmesiyle tanınıyor. Madoz, çalışmalarında gündelik yaşamda sıklıkla gördüğümüz, ama bazen fark edemediğimiz çeşitli objeler üzerine, sanatseverleri düşünmeye zorluyor.
‘Nesnelerin fotoğraf şairi’ olarak anılan Chema Madoz, gündelik hayatın sıradanlığındaki sıra dışılığı, şiirsel bir estetikle ortaya koyan, günümüzün en önemli fotoğrafçısı kabul ediliyor.
Chema Madoz reklam alanında da kullanılan fotoğraflarıyla, özellikle 1990’lı yıllardan itibaren kendine has bir metodoloji çerçevesinde, gündelik hayatın içerisindeki objeleri gerçek üstü imgeler yaratmak amacıyla kullandı. Folkart Gallery’de açılacak olan “Suskun Bakışın Aykırı Çığlığı” adlı sergide, sanatçının 80 eseri ve aynı zamanda bu eserlerin yaratım sürecine esin kaynağı olmuş özel objeler de sergileniyor. Serginin Proje Direktörlüğünü Fahri Özdemir yaparken serginin koordinatörlüğünü Çoşar Kulaksız, küratörlüğünü ise Oliva Maria Rubio üstlendi.
Serginin açılış töreninde konuşan Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, “Chema Madoz, fotoğrafladığı objelerin bir heykeltraşı gibi. Nesnelerin gizli şiirini, fotoğraf sanatına yansıtan bu büyük ustayı, Türkiye’de ilk kez ağırlamak ise Folkart için ayrıca bir onur. Folkart olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk anlayışımız ‘Toplumsal İyilik ve Sanat’ odaklı ilerliyor. Akdeniz’in kültür sanat başkentlerinden biri olabileceğine inandığımız İzmir’de, sanata desteğimizi her alanda sürdüreceğiz. Bir önceki Dizelerin Renkleri sergisini gezenlerin sayısı 36 bin 200 kişi. Galerimizi onbinlerce kişiyle buluşturarak sanata katkı verdiğimiz için çok mutluyuz. Bu sergimizin de büyük ilgi göreceğine inanıyoruz” dedi.
Folkart Gallery Genel Koordinatörü ve serginin proje direktörü Fahri Özdemir ise, “Bu çalışma 2,5 yıl önce başladığımız bir çalışmaydı. Madoz, sergiyle beraber insanları farklı dünyalara götüren yaşamdaki kirliliği, kötülükleri ders olsun diye bize farkı şekilde yansıtan bir sanatçı” diye konuştu.
Sergi Küratörü Olivia Maria Rubio, Chema Madoz'un rahatsızlığı nedeniyle açılışa katılamadığını belirterek, eserleri Türkiye'de ilk kez sergilenen sanatçının sergisine ilişkin bilgi verdi. Rubio, “Asıl amacı bir sosyal eleştiri yapmak değil. Onun asıl yapmaya çalıştığı şey objeleri bir araya getirerek yan yana dizerek ya da birleştirerek onlar arasındaki ilişkiyi kurmak. Madoz, çalışmalarında gündelik yaşamda sıklıkla gördüğümüz ama bazen fark edemediğimiz çeşitli objeler üzerine sanatseverleri düşünmeye zorluyor” şeklinde konuştu.