10 çalışmanın yer aldığı sergide kadının tek bakış açısından çekilen karelerle duyguları aktarıldı.
Uzamsal Kadınlar sergisi hakkında bilgi veren fotoğraf sanatçısı Ekin Aka, “Fotoğrafın 190 yıllık tarihini bir fotoğrafta görebilirsiniz. Çalışmada, 190 yıllık fotoğraf tarihinden bugüne kadar kullanılan karanlık oda teknikleriyle elde edilen 3 fotoğraf karesi (metal, kart ve dijital baskı) performans eşliğinde bir araya getirilerek yeniden bir fotoğrafın inşasına imza atıldı” dedi.
Fotoğrafın yeniden inşası
Alışılagelmiş fotoğraf sergilerinin aksine 3 farklı baskı tekniğiyle elde
edilen 3 farklı görüntü? izleyicilerin gözleri önünde bir araya getirilerek
yeniden bir görüntü? elde edilecek. Aka projesiyle kendi biricikliğini taşıyan
her bir fotoğrafı yine kendi biricikliğini taşıyan parçalarla birleşip başka
bir bu?tu?nu? oluşturdu. Bu “yeniden u?retim” aşamasıyla Aka, fotoğraf
u?zerinden algılanan nesnenin/öznenin temel niteliği/gerçekliğinin
sorgulanmasının ve tartışılmasının yolunu açtı.
Performas aşamasında fotoğraf makinesi kullanılmadan yeniden bir fotoğrafın inşasına (avangard akım/tavır) tanıklık etmenin de yolu açıklayarak
sayısal/dijital fotoğrafla (gu?ndelik basit u?retim ve tu?ketim çılgınlığına) konvansiyonel tekniklerle u?retilen fotoğrafın (elle tutulur, dokunulabilir, koklanabilir ve sararabilir/eski ve yıpranış oluşuyla) yaşamaya devam etmesinin yu?celiğine bir saygı duruşu (tavır) içeriyor.
Güzellik, görkem ve güç
Kısacası teknik, kuramsal ve performans boyutuyla Aka çalışmasıyla , gu?zelliğin,
görkemin ve gu?cu?n peşinde koşan insanoğlunun hakikat ve gerçeklik arasındaki
parodoksundan gu?nu?mu?ze gelişin öyku?su?ne kısa bir yolculuk yaptırdı.
Aka, bu yeniden inşa su?recinde ku?ltu?ru?n kendisinin endu?striyel bir meta haline
geldiğini anımsatarak, çağımızın hasta ruhlu zihinlerine kadın figu?ru?ne artık
du?nyanın doyduğunu; kendilerine yeni bir meta bulmaları gerektiğinin zamanı
geldiğine de vurgu yaptı. Aka, çalışmasında Kandinsk'nin söyleminden hareketle
portlerimdeki kadınların gözlerinde “u?çgen” dudaklarında da “dikdörtgen” formları kullandı. Aka'nın çalışmasında gözler, “kadına karşı görmezden gelinen metalaştırma, cinsel sömu?ru? ve şiddeti” dudaklarla da “susturulmak istenen kadının gu?ncel durumunu” sembolize ediyor.