Ana Sayfa Yerel Bölge Ulusal Dunya Politika Ekonomi Turizm Kültür-Sanat-Magazin Sağlık Spor

Her pedal bir fidan
Fedon ; ‘’Yazı ben başlatır ben bitiririm’’
Metin Arolat, sahnede hayatını kaybetti!
“Türkiye yeni bir Afgan göçü ile karşı karşıya!”
Kent Lokantalarında askıda yemek  başlayacak
Kent Lokantalarında askıda yemek başlayacak
HABERLER>TURİZM
9 Ekim 2024 Çarşamba - 18:56

İstanbul Turizm Fuarı başladı

Turizm dünyasının yeni buluşma noktası 2. İstanbul Turizm Fuarı (ITF) Yenikapı – Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde kapılarını turizmcilere açtı.

9-10 Ekim tarihleri arasında devam edecek olan fuarın açılış törenine İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Dream Project CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Ataman, Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Yılmaz, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Genel Müdür Yardımcısı Elif Balcı Fisunoğlu, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Bahadır Yaşık, KKTC Başbakanı Ünal Üstel ve KKTC Başbakan Yardımcısı Fikri Ataoğlu katılım sağladı.

Volkan Ataman: Dünyanın en büyük turizm fuarları arasında olmak istiyoruz

Toplantının açılış konuşmasını yapan Project Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Ataman, “Yenilikleri sektörle buluşturan ITF, ikinci yılını yaşıyor ama dünyanın en büyük üç turizm fuarında biri olmayı amaçlıyor. İkinci yılımızda 1,5 kattan fazla büyüdük. Fuar, sadece turizm profesyonellerini ağırlayacak. Dünyanın 37 ülkesinden gelen 4.500 tur operatörü, acente ve turizmci ile buluşacağız. Bu platformda turizmi değerlendireceğiz. Bu fuarı yapmak kolay değil. İstanbul Büyükşehir Belediyesi THY, TÜRSAB, TTYD, TÜROB, AKTOB ve Old City gibi tüm destekçilerimize teşekkür ediyoruz” dedi.

Oya Narin: Dünya turizmi büyüyor bizde büyümeliyiz

Türkiye Turizm Yatırımcılar Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin, “Turizmin en güzel tarafı insandır. Dünya turizmi büyüyor ve biz de büyümeliyiz. Yatırımcıların gayreti ile yükseliyoruz. Önümüzdeki 30 yılda rakamlarımızı daha da büyütmemiz gerekiyor. Çünkü turizmin Türkiye ekonomisine katkısını hepimiz biliyoruz. Buradan seyahat acentalarımızı da kutlamak istiyorum. Dünyanın her noktasında Türkiye’yi en güzel şekilde tanıtıyorlar” dedi.

Sezgin Yılmaz: Sektöre çözümler üreterek turizmcilerimize dokunmaya devam ediyoruz

İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Yılmaz, “Bu sene bizim 100. kuruluş yıl dönümümüz. Tarımdan sanayiye kadar 100 yıllık tarihimiz boyunca ülkemizin ihtiyacı olan tüm alanlara katkı sağlıyoruz. Böyle bir etkinliğe destek verdiğimiz için mutluyuz. Turizm, 54 sektörü direkt 100 sektörü ise dolaylı olarak destekliyor. Son 10 yılda turizm sektörü de ne yazık ki yaşanan sıkıntılardan payını aldı. Bu felaketlere ve sıkıntılara rağmen turizm bir denge unsurudur. Son olarak da Covid-19’u yaşadık. 2023 yılında turizm sektörü döviz ve istihdama katkısı ile ülkemiz için stratejik bir sektör konumuna geldi. Turizmdeki toparlanmayı ise son iki yıldır görüyoruz. Turizm gelirleri ve turist sayılarında lig atladık. Ülke olarak turizm zenginliğimiz ortada. Kurum ve kuruluşların birlikte hareket etmesi bu noktada turizm için daha hızlı ilerleme sağlayacaktır. Turist faaliyetleri yeni trendlere yöneliyor. Bu değişim içinde onların ihtiyaçlarını gidermek için turizmcilerimizin yanındayız. Sektöre çözümler üreterek turizmcilerimize dokunmaya devam ediyoruz. Turizmcilerimizin yanında olmak için Turizm İhtisas Birimi’ni hizmete açtık” şeklinde konuştu.

Elif Balcı Fisunoğlu: Pazar çeşitliliği için çalışıyoruz

TGA Genel Müdür Yardımcısı Elif Balcı Fisunoğlu, “ITF çatısı altında siz turizmciler bir araya geldiğimizde için mutluyuz. 2024 yılının ilk 8 ayında 38 milyon turist sayısına ulaştık. Bakanımızın koyduğu 60 milyon turist 60 milyar dolar turizm geliri için çalışmalarımız sürüyor. Türkiye turizmini ve destinasyonları tanıtıyoruz. Pazar çeşitliliği üzerinde sıkı bir şekilde çalışıyoruz. Turizmi 81 ile yaymak istiyoruz. Şu an TGA ile en fazla tanıtım yapan ülkelerden biriyiz. Sadece turizm değil, farklı alanlarımız da tanıtıyoruz. Dijital tanıtımda öncü ülkelerden biri haline geldik” ifadelerinde bulundu.

Bahadır Yaşık: İlk İstanbul Turizm Endeksi raporunu açıklayacağız

İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Bahadır Yaşık, “ITF bugün ikinci kez kapılarını açıyor. İlkini görmüştük ve ikincisinin çok daha büyüdüğünü görmek bizi mutlu ediyor. İstatistikler her sektör için önemli. Turizm sektörü için de çok önem arz ediyor. Bizde bu bilinçle yola çıktık ve bir yıldır İstanbul Turizm Endeksi üzerinde çalışıyoruz. İlk raporunu önümüzdeki günlerde açıklayacağız. İstanbul markasını daha da güçlendirmek istiyoruz. Bu endeks ile bir turist şehrimize geldiği zaman neler yapıyor hep birlikte göreceğiz” dedi. /Turizm Ajansı

Etiketler:

İstanbul Turizm Fuarı başladı

İGC'de Tarikat ve Cemaat tepkisi!